Wie we zijn

De Stichting

Ons doel

De Stichting “PERROS ABANDONADOS EN IBIZA”, een organisatie zonder winstoogmerk, werd in 2015 op Ibiza opgericht en geregistreerd onder nummer 100000000352 in het register van stichtingen van de Balearen, ontwikkelt programma’s en projecten om de achtergelaten honden en katten van Ibiza en Formentera te helpenen wordt gefinancierd door financiële bijdragen van particulieren.

We werken samen

Wij zijn een groep mensen die, gezien de dringende behoeften van dieren die aan hun lot worden overgelaten op het eiland, hun krachten hebben gebundeld om samen te werken met de gemeentelijke kennel van Sa Comaom te helpen met dierenartskosten, pleegpups en grootouders in nood en adopties.

Door de jaren heen zijn we als stichting en dierenliefhebbers verschillende uitdagingen tegengekomen die ons op de proef stelden, maar we zijn er altijd in geslaagd ze te overwinnen dankzij de steun van de vrijwilligers en het werk van de dierenartsen en assistenten.

Wij verliezen de missie van onze organisatie niet uit het oog. Veterinaire diensten is iets wat wij zeer serieus nemen, daarom helpen wij bij het financieren van veterinaire behandelingen die de administratie niet kan betalen, zodat geen enkele hond of kat onverzorgd achterblijft.

We richten ons op helpen

Een van de grootste problemen op het eiland is het aantal achtergelaten honden die een PPP (Potentially Dangerous Dogs) vergunning nodig hebben om te kunnen worden geadopteerd. Daarom helpt de Stichting adoptanten door de licenties te financieren, want het is niet alleen omslachtig, maar veel gezinnen kunnen de kosten niet betalen, maar laten ons zien dat ze een pup in hun gezin willen.

Wij voeren het hele jaar door verschillende activiteiten uit waarmee wij geld inzamelen voor dierenartskosten, kennelonderhoud en licentierechten. Zo maken we een kalender met foto’s van onze harige vrienden die met de hulp van vrijwilligers in verschillende delen van het eiland worden verspreid. Eens per jaar is er ook een kunstveiling, waarbij grote kunstenaars hun creaties doneren om de hondjes en katten in de kennel te helpen. Met de hulp van het stadhuis van Ibiza worden verschillende adoptiecampagnes gehouden waarbij de te adopteren honden een dag lang met mensen spelen om hen te leren kennen.

Hier bij de stichting “Perros Abandonados en Ibiza” hebben we één doel: Ons steentje bijdragen om de wereld voor iedereen beter te maken. Ons besluitvormingsproces is gebaseerd op diepgaande studies en gegevensevaluaties, zodat we de problemen waarmee we worden geconfronteerd op de best mogelijke manier kunnen aanpakken. Ons doel is productieve en duurzame relaties op te bouwen en een positieve invloed uit te oefenen via al onze activiteiten.

Hoe we werken

Adoptieproces

90429d_1a6cf7d6dd634a2bb31e4dc5db339989_mv2

Vind je huisdier

Bekijk al onze prachtige dieren hier op onze website om te zien welke het beste bij jou en je gezin past.

322124565_1846021972460860_2245267065516703046_n

Ontmoet je huisdier

Hoe kun je ons beter helpen dan door een hondje of kat van Sa Coma te adopteren? Kom ze ontmoeten op maandag, woensdag en vrijdag van 12:00 tot 14:00 uur.

Neem je huisdier mee naar huis

Na een paar keer een kat te hebben bezocht of met je favoriete hond te hebben gewandeld – idealiter met je gezin (en andere huisdieren) – zul je een beter idee hebben of je de perfecte metgezel hebt gevonden. Wij zullen je tijdens dit proces begeleiden.

Ontmoet Onze Huisdieren

Ter Adoptie Beschikbaar

Wil je weten hoe je ons kunt helpen?

Met jouw hulp kunnen we veel kosten betalen, zoals speciale veterinaire behandelingen. We kopen ook bedden, halsbanden, riemen, parasols voor de zomer, naast vele andere dingen. We hebben het centrum waar pups en oudere dieren wonen gerenoveerd, en er is een kleine ziekenboeg gebouwd zodat de harige dieren dagelijks betere gezondheidszorg krijgen. Dit alles was mogelijk dankzij jullie donaties.